Wynik jakości Quality Score

Google Ads – poprawiamy wynik jakości, czyli wskaźnik Quality Score

Lepsze rezultaty kampanii reklamowych w Google wiążą się z różnymi elementami i działaniami dotyczącymi poprawy wyniku jakości Google Ads. Czasem będą to słowa kluczowe związane z kampanią marketingową, poziom komunikacji lub czynniki dotyczące strony internetowej.

Wynik jakości Google Ads

Jakość i skuteczność kampanii reklamowej oceniana jest w skali 1 do 10 i jest to wynik jakości Google Ads. Kampanie oparte na tym systemie reklamowym zawierają tekst reklamowy, słowa kluczowe czy strony internetowe, do których przekierowuje kliknięcie w reklamę.

Quality Score wynik jakości Google Ads pokazuje, czy dla internautów użyteczne są frazy wpływające na wyświetlenie reklamy przenoszącej na daną stronę internetową. Dzięki temu można uczynić kampanię reklamową bardziej pożyteczną dla internautów oraz dowiedzieć się co poprawić w celu większej skuteczności kampanii Google Ads.

Wynik jakości słów kluczowych związany jest przede wszystkim z trzema czynnikami.

Przydatność reklamy

Podstawowym błędem w kampanii reklamowej jest użycie fraz kluczowych i reklam zupełnie do siebie nie pasujących, dotyczy to grup reklam składających się na kampanię. Dana grupa reklam ma mieszane frazy, do których przedstawiana jest konkretna reklama, a nic nie pokazuje powiązania pomiędzy reklamą i słowami kluczowymi. Należy zadbać o to, żeby takie powiązanie było.

Użytkownicy szukający coś w Google wprowadzają do wyszukiwarki słowo kluczowe, prędzej klikną w taką reklamę, która treścią nawiązuje do ich zapytania. Taka reklama jest dla nich bardziej przekonująca, ale w treści powinna mieć frazę kluczową.

Jak widać właściwe i dokładne grupowanie fraz oraz dobieranie do nich odpowiednich reklam tekstowych jest bardzo istotne. Takie reklamy najpełniej oddają temat, który jest przez internautę wyszukiwany.

Strona docelowa

Bardzo ważne jest to, na jaką stronę docelową kieruje się internautę, czyli jej jakość. Jeżeli użytkownik szuka konkretną lokalizację sklepu, który ma sieć w różnych miastach, lepiej kierować na podstronę szukanej lokalizacji niż na wszystkie możliwe w ramach sieci. Kampania promująca sklep z rowerami powinna kierować na konkretną kategorię rowery, niż na główną stronę sklepu z różnymi kategoriami.

W znacznym stopniu upraszcza to internaucie przejście przez stronę w celu dokonania konkretnego zakupu czy znalezienia wspomnianego sklepu w danej lokalizacji. Wszystko kręci się wokół użyteczności kampanii, należy wybrać stronę najbardziej pożyteczną dla internauty i na nią kierować. Dobrej jakości strona musi zawierać frazy kluczowe, które są przez niego wyszukiwane. Zawartość strony docelowej powinna być maksymalnie merytoryczna i najwyższej jakości.

Wyszukiwarka Google widzi, czy strona jest pożyteczna i czytelna.

Współczynnik kliknięć

Współczynnik kliknięć to wskaźnik, który porównuje inne, konkurencyjne kampanie w Google z naszą, sprawdzając jej skuteczność. Obrazuje to w wyraźny sposób wyniki czyli to, czy nasza kampania sprawia, że reklamy są wybierane i klikane przez internautów.

Jak poprawić wynik jakości Google Ads

Można w kampanii użyć wykluczających fraz kluczowych, czyli nie pasujących do niej i sprawdzić raport z wyszukiwania haseł. Pokaże to, dla jakich fraz nasza reklama rzeczywiście była wyświetlana. Pozwoli to wyeliminować niepotrzebne frazy, dobrze też unikać takich, które generują mało konwersacji i duże koszty. Wpłynie to na wyższy wskaźnik CTR kampanii.

W reklamach tekstowych dobrze zwiększyć liczbę słów kluczowych powtarzając je nawet 3 razy. Reklamy oprócz adresu url mają dość nagłówków i linii tekstu żeby to zmieścić.

Jeśli słowa kluczowe znajdują się w adresie url, korzystnie wpływa to na optymalizację strony pod kątem pozycjonowania w organicznych wynikach. Może to także poprawić wynik jakości reklamy w Google Ads.

Dobrze wybierać najlepsze strony docelowe, bogate w treści i frazy kluczowe lub dołożyć wartościowego tekstu. Google odczyta taka stronę za bardziej użyteczną i o większej wartości.

Można zadbać o szybsze wczytywanie strony docelowej, warto to sprawdzić w narzędziu PageSpeed Insight, które pokazuje wynik w skali 1 do 100. Można również przejrzeć raport lokalizacji, czyli jakie wyniki osiągają miasta, możliwe, że wyeliminowanie takiego ze słabszym wpłynie na zwiększenie wyniku jakości.

Tak do końca nie wiadomo, co i na ile ma wpływ przy poprawie Quality Score, ale oczywiste jest, że jest to niezwykle istotny wskaźnik przy kampaniach Google Ads. Jest dużo elementów, które mają związek z wynikiem jakości, także niepoznanych. W każdym razie najlepiej przy optymalizacji zadbać o to, żeby kampania z frazami kluczowymi i reklamami oraz strona były możliwie najbardziej pożyteczne dla internautów. Zapewni im to skuteczne znalezienie tego czego szukają, a o to w tym właśnie chodzi.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *