Wykorzystanie eksperymentów do optymalizacji kampanii Google Ads

Kampania Google Ads wymaga wyboru frazy kluczowej, trzeba jednak też postanowić jakie dopasowania najlepiej zastosować, ustalić stawkę czy wybrać odpowiednią strategię optymalizacji. Nie jest jednak łatwo wybrać skuteczne i efektowne narzędzia oraz rozwiązania, trudno przewidzieć co przyniesie lepsze rezultaty. Można próbować różnych metod dotyczących ustawień kampanii reklamowej Google Ads, jednak najlepiej zdać się na konkretne i twarde dane.

Testowanie ustawień kampanii Google Ads za pomocą eksperymentów

Optymalizacja kampanii Google Ads przy użyciu eksperymentów to idealne, przemyślane oraz bezpieczne rozwiązanie i sposób na testowanie różnych rozwiązań. Ustawione w Google Ads eksperymenty przedstawiają konkretne dane, które pozwalają na wybór odpowiednich ustawień kampanii, co przekłada się na zwrot budżetu przeznaczonego na eksperyment i kampanię. Jest to świetny i bezpieczny sposób na przetestowanie i ocenę skuteczności zastosowanych narzędzi do optymalizacji kampanii Google Ads. Eksperymenty również eliminują ryzyko, które może wiązać się z robieniem w kampanii różnych zmian.

Kiedy kampania reklamowa Google Ads działa efektownie, zastosowanie zmian może okazać się niekorzystne, a kampania przestanie osiągać planowane zyski. Algorytmy Google muszą na nowo zapoznawać się z innymi, wprowadzonymi rozwiązaniami, co trwa trochę czasu, więc wygląda to tak, jak zaczynanie wszystkiego od początku.

Eksperymenty w kampanii Google Ads dają taką możliwość, że nanoszone zmiany mają miejsce jedynie w kopii kampanii. Jednocześnie wersja oryginalna działa tak jak dotychczas. W przypadku, gdy zastosowane zmiany i inne narzędzia nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, można pozostać przy początkowych rozwiązaniach i ustawieniach.

Dlaczego warto wykorzystywać eksperymenty w kampanii Google Ads

Można prowadzić równolegle dwie kampanie Google Ads z wykorzystaniem strategii maksymalizującej ilość kliknięć oraz ulepszonej CPC. Wiele osób uważa, że to wystarczy do wyboru najlepszej z nich, jednak w praktyce wygląda to tak, że jedna z kampanii będzie generowała większość wyników będąc lepszą od drugiej.

Dzięki zastosowaniu eksperymentów w Google Ads można przeprowadzić działania równocześnie  dla tych samych internautów i w tym samym czasie. Pozwoli to zobaczyć, które narzędzia są skuteczniejsze. Ustawienie eksperymentu nie jest trudne i pozwala bezpiecznie testować kampanie pod kątem lepszych rezultatów. Eksperymenty Google Ads przynoszą twarde dane, które umożliwiają wybór tych rozwiązań, które dają najlepsze efekty.

Zmiany w kampanii mogą, ale nie muszą uzyskiwać lepszych rezultatów, zdarza się jednak jak widać po różnych przykładach, że eksperyment osiągnie wyższy wynik.

Eksperymenty Google Ads co dają

Odpowiednie połączenie narzędzi w kampanii reklamowej Google Ads związane jest z wyborem rozwiązań oraz zastosowanej strategii optymalizacji. Eksperymenty Google Ads pomogą w tym wyborze. Można między innymi sprawdzić co będzie skuteczniejsze – ulepszone CPC czy strategie maksymalizowania liczby kliknięć, konwersacji lub jej wartości. Eksperymenty podpowiedzą też, czy wykorzystać dopasowanie do wyrażania czy z modyfikatorem oraz jaką stawkę lepiej wybrać. 

Eksperymenty można ustawiać jedynie w kampanii reklamowej i wyszukiwania, nie są dostępne dla  kampanii video, produktowych i reklamujących aplikacje.

Ocena skuteczności eksperymentów Google Ads

Eksperymenty Google Ads umożliwiają obserwowanie oraz zestawianie ich skuteczności w porównaniu do kampanii oryginalnej. W ustawionym eksperymencie u góry jest funkcja Porównanie skuteczności, która pokazuje wyniki procentowe dotyczące wartości, kosztu, liczby konwersji oraz jej wartości i kosztu. W przypadku gdy dane nie wystarczają systemowi do określenia tego, wartości się nie pojawią. Jest jednak opcja kliknięcia i sprawdzenia co to oznacza. Jeśli okaże się że eksperyment przyniósł lepsze wyniki od oryginału, pomimo oceny systemu i tak można zastosować te wyniki, pojawi się panel to umożliwiający. Można podstawową kampanię Google Ads zaktualizować lub ją zostawić i poprowadzić nową.

O tym jak w szczegółach utworzyć eksperyment można przeczytać tutaj : Jak ustawiać eksperyment Google Ads.

Jak ustawiać eksperyment Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads związane są z wyborem skutecznych i efektownych narzędzi przynoszących lepsze rezultaty. Próby stosowania różnych metod na prowadzonej kampanii mogą jednak przynieść różne efekty. Dlatego lepiej postawić na twarde dane i wybrać narzędzie do przemyślanego i bezpiecznego testowania różnych rozwiązań. Takie są właśnie eksperymenty Google Ads. Czym dokładnie są, jak działają, jakie są ich zalety, efekty i skuteczność działania można przeczytać w artykule : Wykorzystanie eksperymentów do optymalizacji kampanii Google Ads.

Eksperymenty Google Ads można stosować jedynie w przypadku kampanii w sieci reklamowej i wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy, jak utworzyć eksperyment krok po kroku.

  1. Pierwszy krok to zalogowanie się na swoje konto w Google Ads.
  2. Następnie należy rozwinąć w Menu po lewej Plus i kliknąć na Wersje robocze i eksperymenty, potem w Wersje robocze kampanii.
  3. Należy teraz dokonać wyboru kampanii, dodać wersję roboczą, nadać jej nazwę i kliknąć Zapisz.
  4. Kolejny krok to wprowadzenie zmian, w tym celu trzeba wejść w Ustawienia i odpowiednio  wybrać. Jeśli chcemy zmienić strategię Ulepszone CPO na Maksymalizuj liczbę kliknięć, wchodzimy w Ustawieniach w Określanie stawek i ustawiamy Maksymalizuj liczbę kliknięć. Po wprowadzeniu zmian wystarczy kliknąć Zapisz i Zastosuj.
  5. Następnie pojawi się okienko wyboru zastosowania wprowadzonych zmian do oryginalnej kampanii lub przeprowadzenia eksperymentu. Należy wybrać Przeprowadź eksperyment i kliknąć Zastosuj.
  6. Teraz pora na Nazwij eksperyment, w opisie można określić co jest przedmiotem testowania, na przykład Maksymalizuj liczbę kliknięć kontra Ulepszone CPC.
  7. Następny krok to wybór daty rozpoczęcia eksperymentu, najlepiej jeśli jest to dzień kolejny, w ciągu dnia kampania zużytkowała już sporo dziennego budżetu.
  8. Wybieramy jak długo eksperyment ma trwać, standardowo powinien trwać miesiąc. Jednak przy dużym budżecie i ruchu uzyskiwanym przez kampanię można czas zmniejszyć do dwóch tygodni.
  9. Standardowo 50 % ruchu wchodzi na eksperyment, więc zapytania są obsługiwane z każdej ze strategii po połowie. Jest jednak opcja wyboru jaki procent ruchu ma wejść do eksperymentu.
  10. Pozostaje jedynie kliknąć Zapisz i obserwować wyniki.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *